5/16/2012

Facebook Parents

Gisteren meldde mijn moeder me even doodleuk dat ik al 6 volgers heb {Dus, jij leest mijn blog ook mammie? Really?}. Hoog tijd voor een blogje.
En zullen we het daar eens over hebben, ouders en het internet.
Mijn vader zit al geruime tijd op Facebook {mijn moeder ge-luk-kig niet nooit never} en elke avond krijg ik thuis al spottend te horen wat ik gepost heb op mijn pagina. {Duh, ik weet zelf ook wel wat ik gepost heb, maar hey nogmaals bedankt om het steeds al lachend te herhalen}. Ik vind het vreselijk als hij dit doet want dit wekt bij mij de indruk dat hij in mijn privéleven neust-wat dus eigenlijk niet zo is want hij is mijn "vriend" {op Facebook dan toch}. Kan ik hem "de-frienden" zoals dat tegenwoordig heet of is dat net een stapje te ver? 
Mijn moeder wil geen Facebookprofiel {positief} maar ze zit dus wel stiekem mijn blog te lezen. Nogmaals schending van de privacy? Tuurlijk niet maar ik vind het toch maar vreemd dat mijn ouders de dingen kunnen lezen die eigenlijk niet voor hun ogen bedoeld zijn {een beetje privacy aub?}.

Hoe zit het met jullie ouders en het internet (meer bepaald Facebook)?




2 opmerkingen:

  1. Is het niet logisch dat mensen (dus ook je ouders) lezen wat je post op je blog? Dat is toch net de bedoeling, dat mensen geïnteresseerd zijn in wat je post? Ons mama leest ook (bijna) elke dag mijn blog, en ik vind 't zelfs leuk! :-) Enneh, niet unfrienden! ;-) Het is en blijft je pa, en op de allereerste plaats heb je hem zélf aanvaardt als vriend, dus... :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoihoi,
    Bedankt voor je reactie! ;)
    Ja,natuurlijk mogen mensen mijn posts lezen maar als je ouders het doen, voel ik me er toch ongemakkelijk bij. Het is alsof je weer een stukje van je privacy kwijt bent. Als je alles deelt met je ouders is dit leuk maar ik ben vrij gesloten tegenover mijn ouders. Zo komen ze weer dingen te weten waarvan ik liever heb dat ze dit niet weten ;)

    BeantwoordenVerwijderen